Partners

In de strijd vóór behoud van leerkrachten werkt Klassewerkplek samen met partners om zoveel mogelijk impact te maken. Hieronder een overzicht van onze partners. Dank voor jullie samenwerking!

AVS - Algemene Vereniging Schoolleiders
AVS - Algemene Vereniging Schoolleiders

De Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS) is dé beroepsorganisatie van én voor leidinggevenden in het basis-, voortgezet en speciaal onderwijs in Nederland.

De AVS inspireert, professionaliseert en vertegenwoordigt schooldirecteuren via AVS Netwerk, AVS Academie en AVS Vakbond. Al meer dan 4000 (adjunct-)directeuren, locatieleiders, middenmanagers, bovenschoolsmanagers en bestuurders zijn lid van de vereniging. Ook mensen die schoolleider willen worden of juist geen schoolleider meer zijn.

Domo de Refontiro
Domo de Refontiro

Via diepgaand onderzoek, creatie van tools en modellen, leertrajecten en adviesverlening ondersteunt Domo de Refontiro allerlei onderwijsorganisaties.
Co-creatie, onderzoek en een sterk gepersonaliseerde aanpak vormen de bouwstenen van de aanpak van Domo de Refontiro.

Met hun Vlaamse roots is Domo de Refontiro de organisatie die Klassewerkplek beschikbaar heeft gemaakt voor het Vlaamse onderwijs.

Vervangingsfonds en Participatiefonds (VfPf)
Vervangingsfonds en Participatiefonds (VfPf)

Vervangingsfonds en Participatiefonds (VfPf) zijn twee zelfstandig bestuursorganen die nauw met elkaar verweven zijn. De organisatie ondersteunt bestuurders en schoolleiders bij het oplossen van complexe vraagstukken rondom duurzame inzetbaarheid, anders organiseren en samenwerking met andere scholen in de buurt of regio, of met partijen van buiten de schoolsector.

Hoe maken we onze schoolorganisaties klaar voor de toekomst? Wat vraagt dat op het gebied van leiderschap? Hoe houden we onze leraren duurzaam inzetbaar en voorkomen we verzuim? Welke arbeidsmarktaanpak werkt in onze regio? VfPf legt verbindingen en deelt haar ervaringen en inzichten in wat écht werkt.

Flex onderwijs
Flex onderwijs

Flex-onderwijs staat voor autonomie en kwaliteit als toegevoegde waarde zodat onderwijsprofessionals in het onderwijs (blijven) werken.

De platforms van Flex-Onderwijs zijn vergelijkbaar met marktpleinen. De toegang is gratis (daarom is een login voor scholen niet verplicht en zijn de zzp’ers openbaar te vinden). Scholen kunnen zonder bemiddeling op zoek naar tijdelijke aanvulling van het onderwijsteam, waarbij ook een dienstverband gewoon tot de mogelijkheden behoort.
Dus wél de flexibiliteit, maar niet de hoge kosten en allerlei wurgconstructies waar het onderwijs niet mee geholpen is.