Achtergrond
Klassewerkplek is ontstaan als reactie op de hoge uitstroom van leraren. Na een lange carrière als ondernemer/directeur in de IT-sector maakte Klassewerkplek-oprichter Paul Baan de overstap naar het onderwijs, als meester Paul op een basisschool. Met deze combinatie van ervaringen besloot hij een effectief hulpmiddel voor werknemersbehoud uit de zakenwereld om te zetten in een methode die binnen het onderwijs past. Zo werd Klassewerkplaats geboren.
Wetenschap
Werkgeluk is van cruciaal belang. Wetenschappelijke studies tonen aan dat gelukkige leerkrachten meer betrokken zijn, minder verzuimen en effectiever lesgeven, wat de onderwijskwaliteit verbetert en de werkdruk vermindert. Deelname aan ons onderzoek biedt inzicht in de voorspellende voorwaarden van behoud, welke door de wetenschap worden onderkent. Zo weet je hoe jouw school hierop scoort en kun je samen bouwen aan een nog gelukkiger onderwijsklimaat!
Wil je weten hoe zo'n gelukkige werkplek eruit kan zien? Check de ervaringsverhalen van de Klassewerkplekken in onze kennisbank.
Raad van Advies
De Raad van Advies van Klassewerkplek komt jaarlijks twee keer samen om onze aanpak voor behouden van onderwijsprofessionals te verbeteren. De leden ondersteunen ons met hun expertise en zetten hun netwerk in om onze impact en resultaten te vergroten.
Vragen?
Bekijk onze FAQ-pagina voor antwoorden op al jouw vragen of stuur ons een bericht.
Meer weten over de impact van Klassewerkplek?
Ontdek hoe ons onderzoek kan bijdragen aan duurzame inzetbaarheid, verzuimreductie en behoud van onderwijsprofessionals. Leer alles over ons onderzoek en de waardevolle inzichten die we bieden.